torsdag 31 maj 2012

Häng med på utmaningen......



.....det ska i alla fall jag göra med glädje. I höstas såg jag på en norsk sy blogg om en utmaning. Tyvärr så hade jag inte tid just då, men kunde inte släppa det. Utan nu gör jag det fullt ut och det med glädje. Utmaningen då.....Jo det går ut på att sälja 10 st mössor till ordinarie pris, men skänka 100:- per mössa till välgörande ändamål. Det vill säga att dessa mössor kostar 150:-/st och av det skänker jag 100 :- till EB-föreningen. 
EB är förkortning på  Epidermolysis bullosa, som är en genetisk sjukdom som gör att den drabbade har stora problem med huden. Där det uppstår blåsbildningar och även att överhuden lossnar. De kan även i vissa fall ha problem med slemhinnorna. Detta är en väldigt sällsynt sjukdom som inte går att bota.  Eb-föreningen är en liten förening som bla anordnar träffar så att eb-barn kan få träffas och att föräldrarna kan få mötas och dela kunskap mellan varandra. 
Vill du läsa mer om Eb-föreningen så kan du klicka här http://ebforeningen.se/EB.html

Varför har jag då en fjäril på min mössa??? Jo helt enkelt för att de kallas för fjärilsbarn. För fjärilar är oxå ömtåliga att ta på. Och jag vill tacka Sara som hjälpt mig att rita denna lilla fjäril som pryder min EB-mössa.

TACK SARA!

Tillbaks till utmaningen......start 1 sep..och mössan kommer sys upp i dessa färger för enkelhetens skull och det kommer att finnas 10 st så först till kvarn....

/L

2 kommentarer: