tisdag 2 april 2013

Tänk mamma I det gick????


för när barnens kusin vitamin får välja färg så blir det grönt. Ja grönt på allt. När han sedan skulle välja färgen på en fjärilsmössa. Ja, då visste jag vad svaret skulle bli. GRÖNT! Däremot blev jag lite förvånade när fjärilen skulle vara i alla möjliga färger. Hmmm hade plan och förberett mig på att sy en ton i ton mössa. Och när sedan hans mamma sa att det nog inte skulle gå. Ja det var det givet. Alla möjliga blev det. Kanske inte den finaste men faster´s kille har fått som han ville.


Ja när vi ändå är inne på dessa fjärils mössor. Här kommer ett gäng till. Tjoooo färdiga att lägga på lådan och spridas över landet. Kan bara säga att det finns fler, men eftersom mina "jinna" lappar tagit slut och det varit en massa röda dagar så tar det lite längre tid. Fast de är så gott som klara de oxå. Och är det så att lapparna inte dykt upp inom nästa vecka. Ja då syr jag den sista sömmen och skickar iväg dem utan.


Ja jag syr väldigt mycke just nu. Men på något sätt så fungerar det liksom. Men nu börjar barnen skrika efter lite kläder och så får det bli. Men lugn bara lugn. Tar fortfarande emot beställningar på mössor, men kan inte garantera att jag hinner leverera fler innan april är slut. Men varför inte passa på att beställa en till hösten???? Och snart närmar jag mig EB-mössa nr 100 och då kommer det bli lite speciellt. Så hjälp mig komma dit. Vad sägs ska vi slå det innan sista augusti??? 

Till sist vill jag bara säga. VÄLKOMMEN VÅREN!!! Känns som du äntligen har kommit. Inte en dag försent i mina ögon. Idag har jag och tjejerna varit lediga. Var ute hela eftermiddagen i solen. Så härligt. Och eftersom alla lökar vi satt ifjol finns i en rabatt som täcks av en snövall på 1m. Köpte jag lite nya lökblommor som nu finns i krukor på altan. Härligt!!! Våååååår
/ L

1 kommentar:

  1. Vilka härliga mössor du syr! Hur gör du med trycket? Är det vinyl eller lämnat till tryckeri? Superfina!!

    SvaraRadera