söndag 12 maj 2013

Mössa, mössa, pausa.......


ja det kan man ju lugnt säga...för många mössor har det blivit. Och fler kommer det bli. Det lovar jag. Fast nu tar jag en liten paus. Har några fjärilsmössor fortfarande på beställningslistan och det känns så kul att kunna hjälpa till. Jag hoppas verkligen att det kommer in fler beställningar på just den mössan efter som 50:- per såld EB mössa går till EB-föreningen. Så beställ redan nu så har ni den innan hösten....Apropå EB- föreningen snart kommer det in en inbetalning från alla vårens beställningar. Väntar in de sista betalningarna så jag slipper göra många små. Oxå blir det lättare för mig att hålla redan på. Men de kommer, kommer..... Dessa läggs på brevlådan på tisdag för att skickas ut i hela landet.


Sedan har det faktiskt blivit några andra varianter oxå. Bokstavsmössor och bil mössor. Även de ska till sina beställare i veckan. Så kul...


Hur kul det än är att sy mössor så längtar jag efter att få sy i vävda tyger. Dessa ligger först i kön. Röd-prickiga ska bli dockkjol till Tindra, det lila-prickiga är skolavslutningskjol till Tindra, det blommiga och den grå ska bli jacka till Tindra, men det blå det är till mig, en Olga... 
Så nu ska det klippas, trevlig kväll!

1 kommentar: