onsdag 19 mars 2014

Hjälper våren lite.......


Alltstå var kom all snö ifrån????? Här hade vi börjat känna att våren äntligen var på gång, men så spelar vädergudarna ett spratt, Ordentligt!!! Vi har väl knappt haft så mycket snö i vinter som vi har nu. Galet!! Vill ha vår, se vårlökarna komma upp i rabatterna, kaffe i solväggen och rita på gatan med krita. Hmmm verkar som vi får vänta lite till...
I väntan så passar vi på att sy och förbereda oss för varmare tider. Har slitit mig från alla mössor.Då mösstygerna tagit slut, men mer snurrar just ni i tvättmaskinen. Tindra har fått klänning i tyg från Gekko. Guro visade mig bild på tyget när vi var och hjälpte henne på sy-mässan i Oslo i höstas. Nu har det äntligen kommit. Så fint!!! Och Tindra älskar det. Kan tänka mig att detta blir en favvo.
Isa har naturligtvis oxå fått ny klänning. Denna har hängt halvfärdigt ett tag, men nu äntligen är den färdig. Tyget är ett tyg från Liandlo. Och jag fick köpa en halv meter av Susanna på Strömming. Ett tyg som Isa tog på en gång när vi var och fikade hos Susanna. Ja och sedan var det kört. Det var hennes och jag fick inte låna. Så det slutade med att jag fick ta det när hon sov en kväll. Elakt?? ja jag kände mig så, men nu har hon ju fått en fin klänning. En "Lått änning" enligt henne själv. Få se om jag får tvätta den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar