fredag 11 april 2014

Stackars symaskiner......

Ett av de gröna pannpandet ska Tindra få och det andra ska skickas i ett hemligt paket hi hi hi.

har ju bestämt mig för att de skulle få en paus igår kväll, men är man inne i en sy-period så är man. Tindra har fått pannband av sin onkel och tante i Norge och de diggar hon. Så igår gjorde jag några försök. Så enkelt!! Varför i all världen har jag inte sytt dessa förr??? Och ännu fortare gick det ju när man använder overlocken. Blir fler! Passade dock på att sy några av de tyger som EB föreningen fått och dessa kommer få följa med till Gyllene Brunn i påsk och säljas. 
Nu ska jag sy lite hårband oxå. Har tänkt på det länge då Isa inte får ha hårspännen på fsk. Vi gör ett försök. :) Nu blir det jobb 2 dagar till sedan är det 1 v semester. Hoppas verkligen på fin väder.!


Snart är det ju dessutom påsk. Och i år blir vi hemma eftersom jag ska vara på Gyllene Brunn och sälja för att få in pengar till EB. Vi brukar inte fira påsk så där jätte mycke pga olika anledningar. Så det känns ju då extra kul att göra lite välgörenhet och ska lite positivt runt påsken. Ska bli sååååå kul! Så medans jag sydde lite så började tjejerna på påskpysselet jag och Isa köpte förra veckan. Det målades hej vilt!! Ha ha....


/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar