torsdag 26 juni 2014

Grönt vad annars??



Jag är faster till bland annat denna grön tokiga 6-åriga kille. Grön tokig är kanske milt sagt. Han ÄLSKAR grönt. Och om man jämför det min dotter som ändrar favoritfärger ofta så har han hållit sig till grönt länge. När jag var förbi Strömming Design för någon vecka sedan för att plocka upp ett tyg så fick jag syn på detta. Grönt med fotbollar så somrigt! Perfekt till en sommar t-shirt till faster´s kille. Och biten räckte även till ett par nya kalsonger. Mönstret för båda plaggen är från en äldre nummer av Ottobre och tyget ja det kommer som sagt från Strömming och är ekologiskt. 


Med 2 tjejer i detta hus så går det många tights. Fattar inte vad de gör. Växer de inte ur dem så är det vänster knä som går hål på. Därför tog jag mig en tur till Ohlsson´s idag för att köpa enfärgad trikå till tights oxå skulle jag  titta efter bomullstyg med barnmotiv i grått för sy påslakan till täcket i vagnen. Och dessutom passa på nu när de rear 30-50% ha ha ha trodde jag ja....ut ur butiken med massa tyger. Dock inget som stod på inköpslistan. 

Till sist vill jag bara visa vilken fin kväll vi haft idag. Något kall, men tydligen tillräckligt för att bada. Tindra tog ett kvällsdopp vid bryggan, 19 grader i vatten. Inget för mig men....trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar