tisdag 1 juli 2014

Det är ju komiskt!

Mjuk och god Janus ull....hmmm vad ska jag hitta på??? Tusen tack Steffen & co!


Ja det är faktiskt det. För idag har barnen börjat simskola. Gammal traditionell simskola i sjön. Helt perfekt. Om vädret tillåter vill säga. Men barnen vill gå. Speciellt Isa som har tjatat. Idag var det första dagen vi kunde på årets period. Ha ha ha vaknade upp med duggregn och 115 grader i luften. Brrr....men bada skulle de. Så det var bara att åka det. Och bada gjorde de! Tindra simmade 50 meter och Isa hon var i och kokade kaffe och plockade upp tyngder från botten vid sjökanten. Brrr jag stod på land och frös.


När vi kom hem så slängde jag in underbar ull från Janus som jag fått i 40 års present av min svåger med familj i Norge. Tusen tack!!! Mjuk och god ull som ska förvandlas till mjuka och goda kläder kan det bli bättre Helt enkelt en perfekt present till en sytok Hi hi hi hi....
Och vad händer medans jag tvättar ull och sambon och svärfar börjar fingräva för grunden till växthuset. Jo det blev helt plötsligt varmt och soligt ute. Hurra!!! Nu hoppas vi det håller i sig även resten av sommaren. För nu vill vi ha SOMMAR!!! Men det kanske är som Tindra säger att vad jag förbereder för att sy är säkrare än väder prognoserna på tv. I påskas när jag sydde mössor till påskmarknaden var det +20 ute och när jag sedan klipper och ska sy sommarkläder åt dem. Ja då är de knappt plus grader. Hmmm kanske jag borde sy mössor och varma kläder resten av sommaren ????
Nu ska jag iallafall hänga ull på torkning och sedan slänga mig på soffan, TREVLIG KVÄLL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar