tisdag 14 oktober 2014

Ej som planerat....


Nej det är liksom inte allt saker blir som man tror. Detta kanin tyg köpte jag när jag var på syfestivalen i våras. Fast den mossgröna varianten. Tanken var att det skulle bli body och filt till bebisen som då låg i magen att ha på sig från bb. Men så tyckte jag det rosa var så fint och fick för mig att det var en liten tjej som låg där inne. Ja jag var säker hela tiden att vi skulle få vår 3:e tjej, men ack vad fel jag hade....Så när Strömming fick in detta rosa tyg så blev det en sån bit oxå naturligtvis. Sedan gick ju sommaren och jag fick inte sytt så mycket och sedan efter att Elias kom och överraskade oss så har det tyvärr inte blivit så mycket sytt heller. Jo han är så snäll så snäll men detta med carpaltunnel syndrom är SKIT och i båda händerna. Så det var bara att gå med skenor.....efter snart 9 v så har det nu släppt helt i vänster och nästan helt i höger. JIPPI! Men nu gäller det då att inte överanstränga sig. Speciellt inte med att ta pincett grepp med fingrarna. Hmmm inte lätt när man är sy sugen. Under tiden har jag iallafall passat på att klippt till massa.
Och härrom dagen blev denna super söta t-shirt färdig i det rosa kanin tyget som jag hade ställt in mig på att sy body i. Ja ja vad gör det. Stora syster Isa blev väldigt nöjd och beställde en mössa i det oxå. 
Och det mossgröna kanin-tyget ligger fortfarande och väntar på att bli attackerad av saxen....




/ Linda

2 kommentarer: