söndag 26 oktober 2014

En vecka med tårar framför mig #stopEB


Då var det dags igen. Eb-week..Känner du igen bilden??? Ja det är bilden som snurrade på olika sociala medier ifjol. Helt otroligt. Känner en sån otrolig tacksamhet och gav mig en sån enorm energi kick. Trodde i min vildaste fantasi inte tt det skulle ta av så pass. Detta är en sån liten sjukdom så att de flera inte vet att den finns. Så jag är så otroligt tacksam för att många hjälpte till att dela mitt inlägg ifjol. Det värmer. Årets eb-week började med Colin Farrel som har spelat in ett inlägg om EB för EB-Irland Här i Sverige började det att vår tennislegend Mats Wilander berättar i en intervju om sin son som lider av sjukdomen. Sedan kommer det som vanligt berättelser från Eb-föreningen. Så snälla läs, torka tårarna och dela.
Själv då. Jo då jag syr fortfarande fjärilsmössor och skickar. Stod på en marknad i påskas och sålde. Det blev några över och de kommer komma upp till försäljning här på bloggen. Så håll utsikt. Först till kvarn. Sedan har jag en liten sak till som kommer komma upp till försäljning. En ledtråd??? fjäril+snoriga näsor.....den du. Svaret kommer senare i veckan....
Och för er som läste mitt inlägg i fjol. Jag är fortfarande stolt faster till världens goaste kille som nu har börjat skolan och som fortfarande har sin faster lindad runt lillfingret. Men det bjuder jag på.

Snälla hjälp oss sprida information om sjukdomen även i år genom att dela dessa länkar: 

Mitt blogg inlägg från ifjol  

eller Gastons mammas egna berättelse 
I mars 2008 kom han....(klicka på texten)

(bara klicka på texten så länkar den till inläggen)
  
Tack snälla för er hjälp!



1 kommentar: