lördag 18 oktober 2014

Hjulen på bussen......


Ja hjulen på bussen de går runt runt runt.....Jag har tyger överallt. Mmm faktiskt sant, men någon gång kommer de liksom alltid till användning. Detta tyg är ett av de som kom med hem från mässan i Oslo som jag och Tindra var på i höstas. Då vi tog en liten minisemester bara vi. Hälsade på min svägerska m/familj under en helg. Då hann vi med både en dag på julmässan för att hjälpa Gekko i deras monter och dessutom hann vi lite shopping och Tindra fick åka säsongens första skridskor. Väldigt lyckat och hon pratar om det fortfarande. Har lovat att vi ska göra något liknande när Elias blivit större och klarar sig utan mig. Har förövrigt lika tyg fast i blått/turkost. Köpte det bara för hon som stod före mig gjorde det och det var så fina färger. Men nu så här efteråt så undrar jag om det var mitt undermedvetna som bestämde det då Elias redan då växte i min magen utan att jag visste det. Hmmmm.....


Detta är faktiskt en specialbeställning. Fick för 2 år sedan beställning av matchande fjärilsmössor till mor/liten dotter. Nu har dottern vuxit och jag fick en förfrågan om jag kunde sy en mönstrad mössa. Skickade lite bilder på tyger jag har liggandes. Och hon fastnade för detta. Och frågade om jag kunde sy en scarf till. Nu har jag sytt min första scarf och det blir garanterat fler. Super enkelt !. Väntar bara på tryckknappar så ska dessa läggas på brevlådan.


Oxå alla dessa kära mysiga mössor :) Det är ju höst och nu vill barnen ha mössor. Isa har redan fått 1 ny mössa frågan är hur många till det blir innan sommaren kommer igen...Tindra har varit in och valt tyg som nu ligger utklippt. Dessutom har Elias  några som ska sys ihop. Undrar om han kommer bli lika möss-galen som Isa .. Dessa är iallafall beställda där barnen i fråga har fått beställa färgkombination helt själva. Bra jobbat!

Nej nu ska jag sätta mig och ja.....hmm.....SPRÄTTA! BLÄ!!! trevlig kväll på er, Linda

1 kommentar:

  1. Jättefin klänning med matchande underbyxor och snygga mössor. p.s du vet väl att sprätten är din bästa vän. d.s. :) Man kan ju iallafall försöka att intala sig det när det är lite jobbigt. Ha en bra kväll.

    SvaraRadera